Побудинкові тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

Рішення про встановлення тарифів

Рішенням Виконавчого комітету Полтавської міської ради №68 від 04.04.2018, яке введено в дію з 01.05.2018 встановлено для КП «ЖЕО №2»: 1) перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, мінімально необхідний для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків та прибудинкової території; 2) періодичність та строки надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; 3) тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій окремо по кожному будинку.

При цьому, тарифи на послуги було сформовано відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. №869.

Так, вказаною постановою, зокрема, затверджені порядок формування тарифів, формули за яким визначаються тарифи на послуги та перелік послуг, які можуть бути встановлені для виконавця у максимальній кількості 17.

Витрати на кожну окрему послугу збільшують загальний тариф для будинку, а тому з метою забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків та прибудинкової території органом місцевого самоврядування було встановлено мінімально необхідний перелік для кожного будинку окремо в залежності від технічних характеристик (загалом 11 послуг).

Встановлені побудинкові тарифи коливаються межах від 0,088 грн. за 1 кв.м. до 5,620 грн. за 1 кв.м. в залежності від об’єктивних умов експлуатації будинку, зокрема, рівня облаштування та благоустрою (відсутності чи наявності певних інженерних систем, обладнання, елементів зовнішнього опорядження).

На розмір тарифу згідно із формулами вплинули такі показники як кількість мінімально необхідних послуг, вартість обслуговування ліфта, кількість зареєстрованих осіб в будинку на момент розрахунку (враховується при розрахунку послуги з вивезення побутових відходів), загальна площа квартир та нежитлових приміщень, площа підвалу, довжина мереж, наявність та кількість іншого обладнання тощо.

Приклади

Як вплинула кількість зареєстрованих осіб на тариф при майже однаковій площі будинку та однакових послугах (будинки 1-поверхові):

Адреса будинкуПлоща будинку для розрахунку, кв. мКількість зареєстрованих осіб
в будинку на момент розрахунку
Тариф, грн./кв. м
вул. Некрасова, 1266,8460,859
вул. Пилипа Орлика, 4466,0010,164

Висновок: чим більше зареєстрованих осіб, тим більший тариф.

Адреса будинкуПлоща будинку для розрахунку, кв. мТариф, грн./кв. м
вул. Ватутіна, 236 012,062,104
вул. Гожулівська, 20А2 959,603,431

Висновок: чим більше площа будинку, тим менший тариф.

Адреса будинкуПлоща будинку для розрахунку, кв. м/Наявність ліфта в будинкуТариф, грн./кв. м
вул. Європейська, 181 898,9Будинок з ліфтом3,617
вул. Степана Кондратенка, 71 894,3Будинок без ліфта1,876

Висновок: наявність ліфта значно збільшує розмір тарифу.

Таким чином, нарікання більшості споживачів на не справедливий тариф саме для їх будинку виправдовуються технічними параметрами будинків та законодавчими формулами для розрахунку тарифів. Також слід вказати, що послуги, які не передбачені у структурі встановленого тарифу, КП «ЖЕО №2» надавати не може оскільки відсутнє джерело покриття таких витрат. Так, зокрема, прибирання під’їздів, підвалів, дахів та їх ремонт, поливання газонів не входить до складу послуг, за які споживачі платять КП «ЖЕО №2».

Необхідно зауважити, що загальноприйнятий стереотип, що будинки є власністю ЖЕКа чи міської ради чи держави не відповідають дійсності, оскільки будинки є спільною власністю самих власників кватир та нежитлових приміщень у будинку.

Власники магазинів/офісів у будинках зобов’язані на рівні із власниками квартир приймати учать в утриманні всього будинку та сплачувати за послуги.

Добробут держави починається з власного будинку, власного міста і залежить від небайдужості та відповідальності кожного її мешканця.